سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

کفپوش وینیل، مزایا و معایب استفاده از آن

۷۶ بازديد


کفپوش وینیل ، مزایا و معایب استفاده از آن

در ساخت یا بازسازی خانه،  باید از بین انواع مختلفی از کفپوش‌ها، نوع مناسب خود را انتخاب کنید. ظاهر خانه شما ممکن است با کفپوشی که انتخاب می‌کنید به شدت تغییر کند. بر کسی پوشیده نیست که کفپوش وینیل یک انتخاب محبوب برای صاحبان خانه است و در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شود. ما در این مقاله درباره کفپوش وینیل، مزایا و معایب استفاده از آن صحبت می‌کنیم.

کفپوش وینیل چیست؟

کفپوش وینیل یک کفپوش محبوب است که از نوعی پلاستیک به نام پلی وینیل کلراید (PVC) ساخته می‌شود و در طیف گسترده‌ای از سبک‌ها، رنگ‌ها و الگوها به فروش می‌رسد. اگرچه بخش اصلی تشکیل‌دهنده کفپوش وینیل PVC، است، اما همه این کفپوش از PVC تشکیل نشده است؛ بلکه لایه‌های دیگری نیز دارد. به‌طور معمول، کفپوش‌های وینیلی حداقل چهار لایه دارند و داخلی‌ترین آنها مسئول زیر‌سازی و گرفتن فشار است. PVC در لایه بالایی این لایه قرار گرفته و کاملا ضد آب است. دو لایه دیگر بر روی PVC قرار گرفته‌اند که اولی طرح و نقش کفپوش را مشخص می‌کند و دومی یک روکش براق است که وظیفه محافظت از کفپوش PVC را بر عهده دارد.

کفپوش‌های وینیل بسیار محبوب هستند و با سرعت زیادی بازار را تسخیر می‌کنند. مزیت‌های این روکش که سبب این سطح از محبوبیت شده است به شرح زیر است:

مزیت‌های استفاده از کفپوش وینیل

کفپوش‌های وینیل مزیت‌های زیر را ارائه می‌دهند.

طرح‌ها و رنگ بندی کفپوش وینیل

طرح‌ها و رنگ بندی کفپوش‌های وینیل یکی از مهمترین مزایای آنها محسوب می‌شوند. تنوع رنگ‌ها، طرح‌ها و مدل‌ها این نوع کفپوش را برای هر سلیقه‌ای مناسب می‌کند. برخی از انواع کفپوش‌های وینیل دارای طراحی مشابه با مواد طبیعی مثل چوب، سنگ و سرامیک هستند و برخی دیگر از طرح‌های فانتزی و حتی سفارشی بهره می‌برند. وجود لایه طراحی در زیر لایه فوقانی، امکان ایجاد هر طرح و رنگی را بر روی این کفپوش‌ها فراهم می‌کند.

زیبایی کفپوش‌های وینیل

کفپوش‌های وینیل می‌توانند بسیار زیبا باشند. اگر طرفدار زیبایی طبیعی هستید، انواع جدید کفپوش‌های وینیل تا حد بسیار زیادی شبیه به سرامیک،  سنگ و چوب طراحی شده‌اند، اما در عین حال معایب استفاده از این متریال طبیعی را ندارند. زیبایی کفپوش‌های وینیل به طراحی‌های طبیعی آن منحصر نمی‌گردد. طرح‌ها و رنگ‌های دیگر نیز هر کدام زیبایی منحصر به فردی را دارند که آنها را برای سلیقه خاصی مناسب می‌کند.

برای خواندن ادامه ی مطلب اینجا کلیک کنید...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.