سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

انواع کفپوش وینیل

۷۶ بازديد

انواع کفپوش وینیل
انواع کفپوش وینیل در حال تبدیل‌شدن به یک گزینه محبوب در همه جای دنیا هستند؛ زیرا به‌راحتی تمیز می‌شوند، ظاهری چشم‌نواز ارائه می‌دهند، متنوع و بسیار هم مقرون به صرفه هستند. این کفپوش‌ها از چند لایه تشکیل شده‌اند که لایه اصلی یا همان «هسته» آنها، از PVC است.
اگر می‌خواهید ظاهری زیبا از سنگ یا چوب در خانه خود داشته باشید و در عین حال به چیزی همه‌کاره‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از این مواد طبیعی نیاز دارید، انواع کفپوش وینیل یک گزینه عالی است!
سه نوع اصلی از کفپوش های وینیل وجود دارد:
  • LVP (پلانک وینیل لوکس) که به آن «کفپوش وینیل شیت» گفته می‌شود
  • LVT (کاشی وینیل لوکس) که به آن «کفپوش وینیل تایل» گفته می‌شود
  • و ورق وینیل یا همان کفپوش وینیل رولی
 بهترین گزینه برای شما و خانه شما، به عوامل مختلفی از جمله سلیقه، ملاحظات نصب و بودجه بستگی دارد.
ما در اینجا این انواع مختلف کفپوش وینیلی را معرفی می‌کنیم.
LVP یا پلانک وینیل لوکس (کفپوش وینیل شیت)
پلانک وینیل لوکس یا Luxury vinyl planks (LVP) که در حقیقت همان کفپوش وینیل شیت است، از تخته‌های بلند و باریک وینیل تشکیل شده که برای تقلید از سبک‌های محبوب‌ کفپوش چوبی طراحی شده است. این تخته‌ها ضخیم‌تر و سفت‌تر از ورقه وینیل به تنهایی هستند و به همین دلیل دوام آنها نیز بیشتر است. این کفپوش یکی از انواع کفپوش وینیل است که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اکثر انواع کفپوش وینیل شیت از پی‌وی‌سی ضخیم با یک لایه طراحی در قسمت بالایی تشکیل شده‌اند. لایه طراحی همان قسمتی است که به تخته‌ها ظاهر چوب می‌دهد. در بالای لایه طراحی یک لایه مقاوم قرار دارد که کفپوش وینیل را از آسیب و خط و خش محافظت می‌کند.
کنار هر تخته معمولا دارای شیار یا بخش‌های قفل‌مانندی است که به جفت‌شدن و چسبیدن قطعات مجاور کمک می‌کند. این اتصال محکم، علاوه بر آسانی نصب، سبب می‌شود آب از میان قطعات عبور نکرده و ظاهر کفپوش وینیلی کاملا یکپارچه و زیبا به‌نظر برسد. با این حال، برخی از انواع LVP یا پلانک وینیل لوکس با استفاده از چسب به زیر خود می‌چسبند. اما اتصال بدون چسب در این نوع از کفپوش وینیل معمول‌تر است.
برای دیدن ادامه ی مطلب اینجا کلیک کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.