شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

استانداردهای کفپوش بیمارستانی چیست؟

۶۲ بازديد


                       بررسی استانداردهای کفپوش بیمارستانی

 

انتخاب صحیح کفپوش برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به این دلیل که از مکان‌های پرتردد برای عبور و مرور بیماران و همراهان آن‌ها به شمار می‌روند، بسیار اهمیت دارد.
 
یک کفپوش مناسب که بر اساس استانداردهای سازمان جهانی استانداردسازی تولید شده است، می‌تواند ورود باکتری و میکروب‌ها را به فضاهای عمومی مانند بیمارستان‌ها به حداقل برساند.
 
بنابراین، با توجه به نقش کفپوش‌ها در ایجاد و بهبود بهداشت عمومی، ما در ادامه این مقاله، قصد داریم تا استانداردهای کفپوش بیمارستانی را برای شما بیان کنیم.
 
بررسی مهم‌ترین استانداردهای کفپوش بیمارستانی
تولیدکنندگان کفپوش برای تأیید محصولات خود و اطمینان از این که محصولاتشان با استانداردهای کفپوش بیمارستانی مطابقت دارد، نیاز دارند تا از طریق سیستم کنترل کیفیت، کفپوش تولیدی خود را مورد بررسی و آزمایش قرار دهند.
 
بر این اساس، ما در ادامه سعی داریم تا استاندارد های سال 2023 برای کفپوش بیمارستانی را مورد بررسی قرار دهیم.
 
  1. گواهینامه Phthalate-free
یکی از استانداردهای کفپوش بیمارستانی، عدم استفاده از ترکیبات فتالت در آن‌ها است. فتالات نوعی ماده شیمیایی نرم‌کننده حاوی مواد سرطان‌زا و خطرناک هستند و به موادی مانند PVC افزوده می‌شوند تا انعطاف‌پذیری و دوام آن‌ها را افزایش دهند. در حالی که استفاده از فتالات در بسیاری از محصولات همچون انواع پلاستیک‌ها، اسباب‌بازی، چسب، رنگ، جوهر، پرده‌های حمام، ظروف پلاستیکی و … رواج دارد اما ترکیبات آن می‌تواند اثرات مضری بر روی سلامتی انسان‌ها با مختل کردن غدد درون‌ریز و هورمون‌های آن‌ها داشته باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.