سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

انتخاب بهترین کفپوش خانه با قیمت مناسب

۶۲ بازديد

کفپوش­ها یکی از اصلی­ ترین المان­های زیبایی یک خانه به شمار می­روند. بنابراین بسیاری از افراد به دنبال بهترین کفپوش خانه هستند. این کفپوش­ها که در قدیم به صورت موزاییک و موکت مورد استفاده قرار می­گرفتند، امروزه در قالب پارکت، لمینت و سرامیک، نمایی جذاب به خانه
 می­بخشند.
 همان­گونه که می­دانید، نمای داخلی یک ساختمان، یکی از مهم­ترین بخش­هایی است که خریدار یا مستاجر به آن توجه می­کند، به همین سبب باید ظاهری آراسته داشته باشد. از این رو بسیاری از مالکان ساختمان­های قدیمی نیز سعی دارند کفپوش­های جدید را جایگزین کفپوش­های قدیمی کنند تا جذابیت خانه را دوچندان کند. همین امر موجب می­شود تا انتخاب بهترین کفپوش خانه با دقت و وسواس بالایی انجام شود.
 اگر شما نیز قصد دارید بهترین کفپوش خانه را برای فضای داخلی انتخاب کنید، می­توانید از راهنمای خرید بهترین کفپوش خانه استفاده کنید. در این مقاله به شرح انواع آن می­پردازیم و مزایا و معایب هر یک را بررسی می­کنیم. چنان­چه قصد انتخاب بهترین کفپوش خانه را دارید، تا انتها ما را همراهی کنید.
 کفپوش چیست؟
پیش از پرداختن به مسئله بهترین کفپوش خانه، بهتر است با ماهیت کفپوش­ها آشنا شوید. کفپوش­ها که سال­ها است استفاده از آن­ها به عنوان یکی از اجزای اصلی نمای خانه رواج یافته ­اند­، برای پوشاندن و زیباسازی سطوح داخلی و خارجی ساختمان به کار می­روند.
 این کفپوش­ها نه تنها برای خانه، بلکه برای دیگر مکان­هایی چون استخر، بیمارستان، اداره و فروشگاه­ ها نیز مورد استفاده قرار می­گیرند. تنها تفاوت میان آن­ها جنس کفپوش اجرا شده در هر یک از این مکان­ها است. به عنوان مثال بهترین کفپوش خانه، کفپوشی است که سبب سر خوردن افراد نشود و امکان تردد بی­ خطر را فراهم کند.
 
توجه داشته باشید که پیش از انتخاب بهترین کفپوش خانه، تمامی جزییات آن را با دقت بررسی کنید؛ زیرا در صورت انتخاب نادرست، امکان تعویض و جایگزینی وجود ندارد. در صورت امکان­پذیر بودن تعویض کفپوش­ها، هزینه زیادی روی دستتان باقی خواهد ماند.
 
انواع کفپوش­ها
کفپوش­ها انواع مختلفی دارند که هر یک با توجه به شرایط ساختمان و نیز آب و هوای یک منطقه انتخاب می­شوند:
 
کفپوش­ چوبی
کفپوش­ چوبی، یکی از محبوب­ترین کفپوش­های خانه به شمار می­رود. البته این میزان محبوبیت در دکورهای کلاسیک بیشتر به چشم می­خورد به گونه ­ای که از آن با عنوان کفپوش خانه کلاسیک یاد می­کنند.
 
کفپوش چوبی از نمایی بی­نظیر برخوردار است و آرامش طبیعت، سرزندگی و صمیمیت را به محیط القا می­کند. به همین سبب، علاوه بر چیدمان کلاسیک در چیدمان مدرن نیز جایگاه ویژه­ ای دارد و به عنوان کفپوش خانه مدرن نیز مورد استفاده قرار می­گیرد.
 لازم به ذکر است که هزینه تمام شده کفپوش چوبی بالاتر از سایر کفپوش­ها است اما به اندازه­ای جذاب و خیره کننده است که بسیاری از افراد آن را به دیگر کفپوش­ها ترجیح می­دهند. بهتر است بدانید در گذشته کفپوش­های چوبی از چوب­های بلوط، گردو و گیلاس ساخته می­شدند در صورتی که متریال کفپوش­های جدید تنها فرآورده­ هایی از جنس چوب هستند.
 این کفپوش­ها در انواع مختلفی مانند پارکت، ترموود و لمینت عرضه می­شوند که هر یک مزایا معایب خود را دارند.
 پارکت
پارکت ها که بیشتر مناسب فضای پذیرایی و اتاق ها هستند، نسبت به سایر کفپوش­های چوبی اقتصادی­ ترند. این کفپوش­ها که از چوب­های جنگلی تهیه می­شوند ظاهری شکیل دارند اما نمی­توانند در برابر رطوبت، مقاومت زیادی داشته باشند. به همین سبب ممکن است بعد از گذشت مدتی باد کنند یا سر و صدا تولید کنند.
 لمینت
این کفپوش­ها یکی از بی ­دردسرترین انواع کفپوش­ خانه هستند؛ زیرا برای نصب آن­ها به چسب نیازی نیست. نصب لمینت، تنها با قرار دادن شیارهای نر و ماده آن در داخل یکدیگر انجام می­شود. کفپوش لمینت به طور معمول از قرار گرفتن دو لایه ام دی اف روی یکدیگر ساخته می­شود و ماهیت پیچیده­ ای ندارد. اما ضد آب نبودن را می­توان یکی از معایب اصلی آن به شمار آورد.
 ترموود
این کفپوش­ها به مقاومت بالا شهرت دارند و برای مکان­های پر رفت و آمد مناسب ­اند. نصب سریع، استحکام بالا و طراحی زیبای کفپوش­ های ترموود، سبب شده است که در سال­های اخیر، محبوبیت بسیاری به دست آورند.
 کفپوش سرامیکی
کفپوش­های سرامیکی از دیرباز در میان مردم طرفداران بسیاری داشته ­اند. این کفپوش­ها که به دو صورت لعاب­ دار و بدون لعاب در بازار عرضه می­شدند، تا مدت­ها برای نمای کف خانه­ ها به کار گرفته می­شدند. کفپوش­های سرامیکی طرح­های متنوعی دارند که می­توانند سلیقه­ های مختلف را پوشش دهند.
 اما با وجود محبوبیت بسیار، این کفپوش­ها معایبی نیز داشتند که رفته ­رفته سبب جایگزین شدن دیگر کفپوش­ها با آن شد. کثیف شدن درز میان سرامیک­ها، شکستگی در اثر برخورد ضربه، سرد شدن در فصل سرما و احتمال سرخوردن از اصلی­ ترین معایب کفپوش­های سرامیکی به شمار می­روند.
 کفپوش بتنی
این نوع از کفپوش­ها یکی از گزینه ­های مقرون به صرفه و اقتصادی محسوب می­شوند و نصب راحتی نیز دارند. مقاومت کفپوش­های بتنی در برابر آسیب، ضربه، حرارت و آتش­ سوزی بسیار بالا است و بیشتر برای نمای بیرونی ساختمان مانند تراس و حیاط به کار می­رود.
 اما در بسیاری از مواقع، این کفپوش­ها در محیط­های داخلی ساختمان مانند راهروها، سرویس بهداشتی و اتاق خواب­ها نیز مورد استفاده قرار می­گیرند. از آن­جایی که بتن سرد است، پیشنهاد می­­شود در صورت استفاده از کفپوش بتنی، سیستم گرمایش از کف در محیط داخلی اجرا شود.
 کفپوش بامبو
بامبو بر خلاف شکل ظاهری­ اش، چوبی بسیار مستحکم است که در برابر تغییرات آب و هوایی نیز مقاومت دارد. به همین سبب، کفپوش­های بامبو را میتوان یکی از  بهترین کفپوش خانه در نظر گرفت که ظاهری شیک و زیبا به خانه می­بخشد.
 کفپوش پی وی سی
کفپوش­های پی وی سی یکی از اقتصادی­ ترین­ها هستند که امروزه بسیار باب شده ­اند. جنس این کفپوش­ها در حقیقت نوعی پلاستیک فشرده است و نسبت به لمینت و پارکت عمر کوتاه ­تری دارند. این کفپوش­ها که در طرح­های مختلفی مانند طرح چوب به بازار عرضه می­شوند، مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند و به راحتی نصب می­شوند.
 نمونه­ های طرح چوب آن به کفپوش­های چوبی بسیار نزدیک است و می­تواند به جای آن مورد استفاده قرار بگیرد.
 کفپوش سنگی
کفپوش­های سنگی از جذابیت بسیار بالایی برخوردارند و ظاهری شیک را برای محیط به همراه دارند. سنگ مرمر، گرانیت، کوارتز و از این قبیل سنگ­ها را بارها در خانه ­ها دیده ­اید که هم به عنوان کفپوش و هم به عنوان دیوار پوش مورد استفاده قرار می­گیرند. کفپوش­های سنگی به نسبت سایر کفپوش­ها قیمت بالاتری دارند اما از استحکام بسیار بالایی برخوردارند.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.